Hír - Károly Róbert Campus
Hírek
Tartalom listázó
Létrehozva: 2023 március 31.
Recesszió v.s. Konjunktúra 2023 – Lehetőségek, korlátok, aktualitások
A vietnámi származású Thu Huong Do is részt vett előadóként a BGE és a Magyar Közgazdasági Társaság Kereskedelmi Szakosztálya által szervezett Kereskedelem-Marketing szakmai és tudományos konferencián. A MATE Károly Róbert Campusának Turizmus-vendéglátás alapszakos hallgatója a Turizmus-Vendéglátás szekcióban bemutatott előadások közül kettőnél is közreműködött. A Klausmann-Dinya Anikó egyetemi tanársegéd és Dr. Kovács Gyöngyi egyetemi adjunktus témavezetők segítségével összeállított „Electronic word-of-mouth in different groups of Hungarian restaurants” című előadást tartotta meg angol nyelven. A rendkívül ambíciózus harmadéves hallgatónk emellett társszerzőként részt vett a Dr. Kovács Gyöngyi egyetemi adjunktus és Kerekesné Dr. Mayer Ágnes főiskolai docens által elkészített és a konferencián szintén bemutatott, „A sajtturizmus lehetőségei Magyarországon, sajtok a magyar (csúcs)gasztronómiában” című tanulmány elkészítésében is. Ezek kapcsán beszélgettünk vele.
Mikor kezdted meg a felsőfokú tanulmányaidat és miért Magyarországot választottad?
2020 szeptemberében kezdtem meg az egyetemi tanulmányaimat. Magyarországot választottam, mert szerettem volna új helyeket megismerni és egy olyan országban tanulni, ami sok zseni hazája. Hisz 13 Nobel-díjasa van kémiai, fizikai, orvosi, gazdasági és irodalmi területen. Továbbá a magyar diplomák elfogadottak és sokra becsültek világszerte.
Miért választottad a MATE-t és a Károly Róbert Campust?
Alapos „kutatómunka” és információgyűjtés után sok nagyon jó véleményt találtam arról, hogy jól követhetőek a kurzusok és naprakészek az oktatók. Jó felkészülési helynek tűnt a jövőre nézve, amikor is belépek a munkaerőpiacra. Ráadásul, mire megszerzik a hallgatók a diplomát, gyakorlattal is rendelkeznek a választott szakon, amiben nagyon segítőkész és kedves oktatók támogatják őket.
Mesélj a budapesti konferencián bemutatott témádról!
A témám a különböző magyar éttermeket vizsgálta az azokkal kapcsolatos „digitális szájhagyomány” szempontjából. A kutatás fő célja a jelenlegi korlátok feltárása, valamint a magyar éttermek online marketingjében rejlő lehetőségek hangsúlyozása volt. Két különböző mintacsoport bevonásával végeztünk kutatásokat, ezek egyike a fine-dining, a másik pedig a casual dining volt.
Milyen volt a konferencia? Hogy érezted magad?
Jó volt, tetszett, sok, nagytudású és magas tudományos fokozattal rendelkező ember tartott előadást. Egy kicsit sajnálom, hogy a konferencia nyelve főként magyar volt, bízom benne, hogy a következő alkalommal már jobban bevonják azokat a külföldi előadókat is, akik nem beszélnek magyarul.
Mik a terveid a jövőre nézve?
Miután befejeztem az egyetemet és kézbe vettem az alapképzéses diplomámat, szeretném folytatni a tanulmányaimat. Célom, hogy tudásommal hozzájárulhassak hazám, Vietnám és a második otthonomnak nevezett Magyarország kapcsolatának erősítésében.
Thu Huong Do a fenti kutatások mellett egy nemrég, a Magyar Fürdővárosok Szövetsége által megjelentetett, Fürdővárosok kihívásai című tanulmánykötetben is publikált. Ott Dr. Kovács Gyöngyi egyetemi adjunktussal közösen a „Fürdővárosok és az elérhető gasztronómia” címen mutatták be kutatásukat.
szöveg: Nagy Réka, Thu Huong Do
fotók: Dr. Kovács Gyöngyi