Hír - Magyar Agrár- és Élettudományi Egyetem
Hírek
Tartalom listázó
Létrehozva: 2024 szeptember 24.
Tanítsunk Magyarországért és egy összetartó közösségért
A Magyar Agrár- és Élettudományi Egyetem hallgatóinak mentorálása mellett tettek látogatást a Tanítsunk Magyarországért Programban részt vevő iskolák diákjai a Nemzeti Biodiverzitás- és Génmegőrzési Központ gödöllői intézeténél szeptember 20-án. A fiatalok játékos keretek között ismerkedhettek meg a hazánkban őshonos haszonállatokkal.
A 2018. december 5. óta működő Tanítsunk Magyarországért program célja kettős: egyrészt a kistelepülésen élő általános iskolások támogatása tanulmányaik sikeres elvégzéséhez, másrészt pedig a kölcsönös tanulásról, egymás támogatásáról, a magyar közösségek megerősítéséről szól. A kiemelt cél pedig, hogy 2030-ra minden ma általános iskolás gyerek rendelkezzen legalább szakmával vagy tanuljon tovább.
A Tanítsunk Magyarországért vezetői időről időre szerveznek olyan, osztálykirándulásnak is beillő programokat, melyek keretein belül a fiatalok megismerkedhetnek az őket körülvevő világgal. Így volt ez a Nemzeti Biodiverzitás- és Génmegőrzési Központ gödöllői intézeténél tett látogatásuk alkalmával is, ahol nem csak kézközelbe kerültek az itthon őshonos haszonállatok, de a szakmai idegenvezetésnek köszönhetően azt is megismerhették, hogy a különböző fajták miképpen alakultak ki, milyen környezet számukra a természetes és miért tartják őket.
A programból hathatósan kiveszik a részüket a Magyar Agrár- és Élettudományi Egyetem hallgatói is, akik mentorként egyengetik a kisdiákok útját, tanácsokkal, együtt tanulással segítve őket. Soltész Tünde, a MATE harmadéves tájépítész hallgatója több éve mentorálja a kisiskolásokat. Kérdésünkre elárulta, hogy nagyon szeret a gyerekekkel foglalkozni, jó érzés számára, hogy biztos támaszként ott állhat mögöttük és számíthatnak rá. Hozzátette azt is, hogy mentoráltjai a játékot és a programokat szeretik a legjobban, de közösen még a tanulás is jobban, gördülékenyebben megy. Farkas Ákos harmadéves élelmiszermérnöki hallgató saját bevallása szerint azért csatlakozott évekkel ezelőtt a mentorok közé, mert itt megadatik számukra, hogy egy összetartó, szoros közösséget építsenek együtt, közösen. Rámutatott arra is, hogy a közös programok során nem csak a mentoráltjaik tanulnak tőlük, véleménye szerint ugyanis minden alkalommal ők is többé válnak a közös élmények hatására.
A Tanítsunk Magyarországért Program megalkotói hazai és nemzetközi kutatások nyomán úgy vélik, a kistelepüléseken élő gyerekeknek szükségük van arra, hogy valaki megmutassa nekik azt, hogy a környezetük által körülhatárolt, jelenleg elképzelt burkon kívül is van élet és vannak lehetőségek, vagyis a képességeik alapján tanulással sokra vihetik. Külföldi példák arra is engednek következtetni, hogy a hasonló programokban részt vevő diákok tanulmányi eredményeiben jelentős javulás érhető el.