Tartalom megjelenítő

Énmárkázás és okos marketing

Létrehozva: 2025 június 19.

Énmárkázás és okos marketing

A Gyöngyösi Arany János Általános Iskola diáknapján vettek részt a MATE Károly Róbert Campusának munkatársai. A campus dolgozói, Dr. Domán Szilvia egyetemi docens és Nagy Réka kommunikációs munkatárs idén immár harmadik alkalommal két állomás tartásában vállaltak szerepet.

Sportvetélkedők, csillámtetoválás, íjászat, Kahoot vetélkedő, a rendőrség és a mentősök által tartott interaktív foglalkozások, társasjáték. Számos állomást járhattak végig a nyári szünet előtti utolsó iskolában töltött napjukon a Gyöngyösi Arany János Általános Iskola diákjai.

Az egyik tanteremben Dr. Domán Szilvia rövid, szórakoztató előadással várta az intézmény nyolcadikos tanulóit. A Károly Róbert Campus egyetemi docense Manipuláció vagy okos marketing? című előadásában arról beszélt, hogy milyen módszerekkel vesznek rá minket a nagy cégek olyan termékek vásárlására, amiket lehet, hogy egyáltalán nem is tervezünk megvenni. Felhívta a gyerekek figyelmét arra, hogy a reklámszakemberek nem sok mindent bíznak a véletlenre, ugyanis nagyon tudatosan kombinálják a marketing és a pszichológia módszereit, melyekkel észrevétlenül befolyásolnak minket, vásárlókat. Szó volt többek között a termék mérete, az üzletekben történő elhelyezése, a hirdetésekben használt humor és a feltűnő csomagolás szerepéről is.

Az iskola hetedikesei Nagy Rékával találkozhattak. A Károly Róbert Campus kommunikációs munkatársa az énmárkázás NAGYmesterei című előadásában ismert emberek példáján keresztül mutatta be, hogyan lesz márkanév valaki nevéből (pl. Naomi Campbell – parfüm, Michael Jordan – cipő és ruha), elmondta, hogy miért éri meg a nagy márkáknak pl. nemzetközileg ismert énekesekkel vagy sportolókkal együttműködni és arra is felhívta a figyelmet, hogy milyen könnyen okozhat sok millió dolláros kárt akár egyetlen rossz nyilvános megnyilvánulás is. Emellett a napjainkban rendkívül népszerű influencer tevékenység kulisszái mögé is bepillantást nyerhettek a fiatalok. Volt szó többek között arról, hogy minek köszönheti hatékonyságát az influencer marketing és arról is, hogy milyen szempontokat vesz figyelembe egy márka, az őt képviselő arc kiválasztásakor.

A gyerekek nyitott, érdeklődő hozzáállásának és aktivitásának köszönhetően a délelőttöt nemcsak a programokon részt vevő diákok, hanem a MATE kollégái is élvezték.

szöveg, fotók: Nagy Réka