Teljeskörű piackutatás és hatékony döntéstámogató rendszer alkalmazása - Magyar Agrár- és Élettudományi Egyetem
Teljeskörű piackutatás és hatékony döntéstámogató rendszer alkalmazása
Szervezeti egység
Szakmai leírás
Új termékek és szolgáltatások fejlesztése minden esetben komoly kockázatokkal jár. A megalapozott döntések feltétele a megbízható adat. Az elmúlt évtizedekben a megkérdezéses kutatások jelentették a piackutatások legfontosabb módszerét, amiben Tanszékünk is tapasztalatot halmozott fel. A primer kutatások mellett nagy hangsúlyt fektetünk a korszerű adatbányászati eszközök és módszerek használatára, amely elengedhetetlenek a professzionális üzleti döntések meghozatalának folyamatában.
Üzleti / együttműködési lehetőség leírása
Az elmúlt évtizedben a conjoint-típusú kutatások mellett a kísérleti ökonómia módszertanaival készítünk kutatásokat. Az általunk alkalmazott módszertan hazánkban újdonság, előnye, hogy nem teoretikus, hanem valós vásárláson alapul, így alkalmazásával előre tudjuk jelezni egy-egy termékfejlesztés várható piaci fogadtatását, a hozzá társuló fizetési hajlandóságot. A kutatás eredményeit stratégiai döntéselőkészítési jelentésben összegezzük, a megrendelő igényeihez igazított módszertan alkalmazásával. Kutatási jelentésünk naprakész elemzései nagymértékű segítséget nyújthatnak a vállalatok lehetséges innovációs irányainak meghatározásában.