Célom, hogy a hallgatóm egészséges izgalommal és örömmel várja a versenyt - Magyar Agrár- és Élettudományi Egyetem

MATE Kaposvári Campus
Agrártudományi Szekció
2023. április 4-6.
Menü megjelenítése
A MATE Kaposvári Campusa a 36. OTDK Agrártudományi Szekciójának házigazdája
Az agrárpályára készülő legtehetségesebb hallgatókat fogadó rendezvényre 23 magyar felsőoktatási intézményből 284 pályamunkát neveztek, melyeket 29 szakmai tagozatban mutatnak be a diákkörös hallgatók 2023. április 4-6. között.
Hírek
Tartalom megjelenítő
Létrehozva: 2023 március 08.
Célom, hogy a hallgatóm egészséges izgalommal és örömmel várja a versenyt
A MATE első Tudományos Diákköri Konferenciáján, 2021 novemberében a Vidék- és gazdaságfejlesztés szekcióban elért második helyével kvalifikálta magát a 36. Országos Tudományos Diákköri Konferenciára Piricsi Ádám János. A Károly Róbert Campus azóta már végzett mezőgazdasági mérnök szakos hallgatójának témavezetője, Dr. Ambrus Andrea egyetemi docens a vele készített interjúban mesélt arról, hogyan segíti Ádám felkészülését a kaposvári megmérettetésre.
Amikor elkezdek dolgozni egy hallgatóval, soha nem az az elsődleges célom, hogy a dolgozatában nyerő témával foglalkozzon. Ilyenkor még nem az OTDK a cél, hanem az, hogy olyan témával foglalkozzon a hallgató, ami érdekli. Így nem csupán a dolgozat megírása lesz a cél, hanem egy számára érdekes és elgondolkodtató téma tudományos módszerekkel történő feldolgozása.
Mivel Ádám az Agrárpolitika órák után rendszeresen megtalált különféle kérdésekkel, egyfajta szakmai beszélgetés alakult ki köztünk, melynek hála megszületett a kutatási területe is, a „Fiatal gazda” célprogram pályázatának értékelése, valamint hatékonyságának vizsgálata. Egy eddig kevesek által érintett téma feldolgozásába kezdtünk, és reményeim szerint igen formabontóan, teljesen új szemszögből közelítettük azt meg. A pályázatok hatékonyságát sokan mérték már az elnyert pályázatok száma alapján, illetve a célkitűzés elérése szempontjából is, de kevesen foglalkoztak egy pályázati kiírás életszakaszaival, valamint azok fejlődéseivel és hatásaival. Új módszertan kidolgozására is szükségünk volt ahhoz, hogy mérhetőekké tegyük ezeket a dolgokat.
Ami pedig a TDK-n elhangzó előadásokat illeti: azt gondolom, hogy eseménytől függetlenül minden prezentáció lényege az, hogy az előadó a birtokában lévő információkat megfelelő kommunikációval képes legyen átadni a hallgatóságnak. A prezentáció felépítése és a ppt kivitelezése számos szakirodalom központi témája, érdemes ezt a tudást elsajátítani. Számomra fontos, hogy a TDK-k előtt alaposan begyakoroljuk a hallgatóimmal a megfelelő előadástechnikát, mivel ez segíthet magabiztosabbá tenni őket. A vitára is külön készülünk, ilyenkor én szoktam feltenni kérdéseket, jelen esetben Ádámnak pedig válaszolnia kell rájuk.
A felkészülés alatt nem csupán a dolgozat bemutatására koncentrálnunk, fontosnak tartom, hogy az aktualitásokkal is tisztában legyen a hallgató, ezért folyamatosan gyűjtjük a cikkeket, információkat, sőt a fórumokat is figyelemmel követjük, ahol a gazdálkodók egymással beszélgetnek. Hiszen a dolgozat megírása és az OTDK közötti időszak alatt történtek ismerete is kulcsfontosságú a vita során az önálló véleményalkotáshoz.
Ami a mentális felkészítést illeti, minden témavezető azt javasolja a hallgatójának, hogy ne izguljon, de szerintem fontos elkülöníteni a jó és a káros izgulást. Számomra egy ilyen megmérettetés előtt a hallgató megfelelő mentális állapotba kerülése a fontos. Mit jelent ez? Nagyjából azt, amit egy jó versenylónál. Cél, hogy egészséges izgalommal és örömmel várja a versenyt. Ennek alapja a megfelelő felkészülés és a gyakorlás. A tanácsom pedig mindig az, hogy élvezze az előadást, hiszen ezért dolgozott. Ha a bizottságnak és a hallgatónak egyaránt élményt nyújt a prezentáció, valamint sikerül partnerként részt venni a szakmai vitában, akkor eredménytől függetlenül is elégedettek lehetünk.