Az év innovatív oktatója díj – IRÁNYTŰ-díj - Magyar Agrár- és Élettudományi Egyetem
Oktatói díj
← Vissza
Jelöltek
Dr. Csivincsik Ágnes
Élettani és Takarmányozástani Intézet, Kaposvári CampusA jelölt 2019 óta dolgozik az Intézetben ill. jogelőd szervezeti egységeiben, ahol az élettani stúdium megszervezése volt a feladata. Ennek keretében gyakorlatilag minden BSc, MSc képzés élettani kötődésű tantárgyainak oktatásában részt vesz. A jelölt innovatív rendszerezőképessége és proaktív gondolkodása nagyban segíti az élettan témájú tárgyak oktatását és fejlesztését, amelybe aktuális kutatási eredményeit is mindig integrálja. Nevéhez fűződik az „Egy Egészség” (One Health) szemlélet bevezetése az alapozó biológiai és állategészségügyi diszciplinákba. Aktívan részt vesz a tantárgyi lemorzsolódás csökkentésében saját tudományterületén.
Dr. Csorba Ádám
Környezettudományi Intézet, Szent István CampusA jelölt oktatási tevékenységének szerves részét teszik ki olyan modern, műszeres technológiák hallgatókkal való megismertetése, melyeket a tradicionális terepi és laboratóriumi talajanalitikai és környezeti vizsgálati módszerekkel kombinálva, jelentősen hatékonyabb adat- és információgyűjtés érhető el. Ez a modernizációt ösztönző személet tükröződik, az immár 13 évre visszatekintő oktatási tevékenységének technológiai és módszertani megközelítésében is. Felismerve a hallgatói generációk változó igényeit, folyamatosan dolgozik azon, hogy a legkorszerűbb oktatási módszereket és technológiákat integrálja a talajtani, térinformatikai, távérzékelési és egyéb modern környezeti adatgyűjtést lehetővé tévő technológiákat bemutató tantárgyaiba. Számos, az oktatás interaktív jellegét támogató, a hallgatók aktív részvételét ösztönző, okoseszközökre építő módszert alkalmaz. Tudását és tapasztalatait kollegáival is megosztja az intézet oktatási tevékenységének korszerűsítése érdekében.
Dékány Kornélia Éva
Matematika és Természettudományi Alapok Intézet, Szent István CampusA jelölt több mint 15 éve tanít matematikát egyetemünkön ill. jogelőd intézményeiben. Folyamatosan olyan módszereket keres, amelyek segítségével minél élvezhetőbben és megérthetőbben tudja tanítani a tantárgyat. Rendszeresen használja a kooperatív tanulás kis csoportos módszerét. Vallja, hogy az előhívás javítja a tanulás hatékonyságát ezért bevezette az óravégi röpdolgozatot és a két óra közötti rendszeres házi feladat rendszerét. Használja a játékosítás módszerét, amellyel hatékonyabbá tudja tenni az új matematikai ismeretek elsajátítását.
Dr. Jombach Sándor
Tájépítészeti, Településtervezési és Díszkertészeti Intézet, Budai CampusA jelölt oktatási tevékenységében innovatívan alkalmazza a legújabb technológiai megoldásokat: előre felvett anyagokkal segíti azt, hogy a hallgatók minél könnyebben elsajátíthassák a tananyagot. Térinformatika tantárgyból jegyzetet fejlesztett a minél hatékonyabb oktatás érdekében. A térinformatika oktatás keretében az aktuálisan tervezőirodák által használt szoftverek használatát ismerteti a hallgatókkal.
Dr. Jócsák Ildikó
Növénytermesztési-tudományok Intézet, Kaposvári CampusA jelölt az oktatási folyamat során folyamatosan törekszik az új tudományos eredmények megjelenítésére különös tekintettel azokra, amelyek az egyetem, illetve a közvetlen munkakörnyezete kutatási eredményeit mutatják be. Kutató-oktatóként meggyőződése, hogy ezen, a hallgatók számára kézzelfogható tudományos eredmények értéke, valamint az eredményekhez vezető kutatási folyamat bemutatása együttesen inspirációként hatnak az arra fogékony hallgatókra és segítséget, valamint útmutatást nyújthatnak számukra a tudományos élet művelése iránti elköteleződés kialakításában. Mindez pedig egy új kutatógeneráció kialakításának alapjait teremtheti meg. Fontosnak tartja hallgatói bevonását nemcsak a kutatási folyamatokba, hanem az eredmények publikációs kimeneteinek megteremtésébe is. Ötletgazdája és első szervezője a 2022-es KÁN Egyetemi Napok. „Tudományos eredmények közérthető köntösben – az agrárszaklapok szerepe a tudásátadásban” című konferenciának, melyen PhD Hallgatók tudományos megmérettetése is megtörtént.
Marczika Andrásné dr. Sörös Csilla
Élelmiszertudományi és Technológiai Intézet, Budai CampusA jelölt innovatív oktatási tevékenysége két alappillérre épül. Egyrészt a tanórákon a figyelmet két irányú kommunikációs eszközökkel igyekszik fenntartani. Óráin tabletet használva a saját „füzet” kivetítésével a hallgatókkal együtt készíti az órai jegyzetet. Drámapedagógiai eszközöket használ a tárgyalt téma vizualizációjának megkönnyítése érdekében. Másrészt új szemléletű tankönyvet ír a hallgatók bevonásával. Ez nagyobb terjedelmű tananyag és részletes magyarázatokkal, apró betűs feladatokkal, humoros fogalmazási stílussal készül. Az élményszerű oktatás révén a tanulás hatékonyságát és a hallgatók szakma iránti érdeklődését megerősíti és fokozza.
Dr. Szabó Norbert
Neveléstudományi Intézet, Kaposvári CampusA jelölt fő érdeklődési területe a digitális eszközök fejlesztési és felhasználási lehetősége az oktatásban. Meghatározó szerepet tölt be egyetemünkön a digitális tananyagfejlesztésben. Az intézetben elsősorban az ének-zene kurzusok oktatását végzi. Nevéhez fűződik a Zenesziget digitális tananyag kidolgozása, amely alkalmas a gyermekek zenei készségeinek fejlesztésére. Digitális mérőeszközöket hozott létre a gyermekek zenei készségeinek felmérésére. Hallgatói megtanulják ezen eszközök használatát. Az innovatív fejlesztő és kutatómunkába bevonja a kollégáit és hallgatóit is. Innovatív munkájával jelentős mértékben fejlesztette mind intézetünk, mind egyetemünk oktatását. Az általa fejlesztett tartalmakat más felsőoktatási intézményekben is használják. A legújabb oktatástechnikai, metodikai elemeket beépíti a kurzusaiba. Ezeknek az innovációknak az alkalmazásában kollégáit is segíti, számukra is tananyagokat állított össze és folyamatos képzéseket tart.
Tarr Bence
Műszaki Intézet, Szent István CampusA jelölt a MATE megalakulásával egyidőben csatlakozott az Intézethez. Elsősorban informatikai és információ-technológiai képzések fejlesztésében és oktatásában vállalt feladatokat. Kiemelt szerepe van az intézet oktatásmódszertani fejlesztési programjainak kidolgozásában és megvalósításában – elsősorban számítógépalapú oktatási rendszerek implementálásában. Központi szerepet játszott az egyetemi lemorzsolódás-csökkentést célzó innovatív informatikai rendszerek megtervezésében és megvalósításában, de fontos oktatás-támogató megoldásként létrehozója az egyetemi tantárgy kataszternek is.