MATE Kaposvári Campus

Agrártudományi Szekció

2023. április 4-6.

A MATE Kaposvári Campusa a 36. OTDK Agrártudományi Szekciójának házigazdája

Kaposvár húsz év után ad ismét otthont az Országos Tudományos Diákköri Konferencia Agrártudományi Szekciójának.

Az agrárpályára készülő legtehetségesebb hallgatókat fogadó rendezvényre 23 magyar felsőoktatási intézményből 284 pályamunkát neveztek, melyeket 29 szakmai tagozatban mutatnak be a diákkörös hallgatók 2023. április 4-6. között.

Hírek

Tartalom megjelenítő

A MATE Kaposvári Campusa a 36. OTDK Agrártudományi Szekciójának házigazdája

Létrehozva: 2023 február 21.

A MATE Kaposvári Campusa a 36. OTDK Agrártudományi Szekciójának házigazdája

Kaposvár húsz év után ad ismét otthont az Országos Tudományos Diákköri Konferencia Agrártudományi Szekciójának. A jövő agrárszakmai elitjét fogadó rendezvényre 23 magyar felsőoktatási intézményből 284 pályamunkát neveztek, melyeket 29 szakmai tagozatban mutatnak be a hallgatók április 4-6. között.

Prof. Dr. Sütő Zoltán, a szekció ügyvezető elnöke a Kossuth Rádió Hajnal-táj című műsornak adott interjújában kiemelte, a minősített pályamunkák témáit tekintve az agrárium területén belül hihetetlenül gazdag a választék. Ily módon a tagozatok közt lesz majd állatélettan, agrobotanika, biotechnológia, agrárgazdaságtan, vidékfejlesztés, vadgazdálkodás és élelmiszerbiztonság is.

Pető Lilla, a MATE osztatlan agrármérnöki szakos hallgatója és a szekció hallgatói képviselője két témával is jogosultságot szerzett az országos konferencián való részvételre. Mint mondta, egyik kutatásában istállókban elhelyezett különböző fajtájú tojótyúkok fészekhasználati szokásait vizsgálta, speciális videórendszerek segítségével.


​​​​​​​

A tudományos diákköri munka nem csupán a tehetséggondozás, hanem a tudományos utánpótlás biztosításának egyik legfontosabb alappillére is. A fiatalok ugyanis önszántukból, energiájukat és szabadidejüket nem kímélve csatlakoznak egy kutatócsoport vagy tudományos műhely munkájához, hogy ott a témavezető szakmai iránymutatása mellett önálló tudományos eredményt érjenek el.

Ezek a hallgatók a többiek számára rendkívüli húzóerőt jelentenek, ráadásul a munka során kialakul egy nagyon különös mester-tanítvány kapcsolat is, amely sokakat végül a doktori képzés felé is terel.